måndag 14 september 2009

Dias 2 (dag 2 alltså, eller?)

Vred mig i sängen två timmar i natt innan jag slocknade. Sov nog tre timmar innan jag var klarvaken igen, men vilken syn att vakna till. Öppnade balkong dörrarna och möttes av det här:










Hela dagen ackompanjeras av vågorna som slår mot klippor, me gusta ljudet av hav...
Underbar frukost strax till höger om bilden, sen ett dopp i poolen. Problem: jag har med mig et enda par shorts (jag äger ett enda par shorts) och de fungerar nu som badshorts, träningsshorts, finshorts... ja rubbet. Skulle dubblera innehavet i hotellshoppen, men tyckte 300 pix för ett stycke tyg var för mycket. Andra här säger att jag är snål och att ett par badbrallor i Sverige snittar på 800. Det måste vara 20 år sedan jag köpte badbrallor isf, för inte fan kostade de 800 då, om det inte står D&G på dom, eller? Har jag så fel?
Well, köpte iaf ett par goggles... Badbrallejakten tog mig sen till närmaste byn, Zapata, som ligger 20 minuter med bil härifrån. Men det enda som fanns där var en miljon Coronas-skyltar, 5 livs, lika många barer och typ ett apotek. Ännu inga nya shorts alltså.

Checka Zapata:













Jo, förresten, det fanns en annan butik också - en kistbutik. Hyllor med kistor förpackade i plast. Jävligt groteskt, men jag tror de gör bra business, bara senaste veckan har det varit två dödsolyckor på den vägen vi kommer köra varje dag. Skönt att höra... Jag kommer göra typ 30 på den 70-vägen i fråga, mexarna ligger konstant över 100...
Tog förresten en Corona tillsammans med Per (reporter), Peter (redaktör) och Matsi (kontrollrumsredaktör - som jag alltså) i Zapata, och skulle pröjsa.
Jag: Hur mycket?
Mexare: 40. (ca 20 kr)
Jag: Vassego señor.
Peter: Å här är för mig.
Mexare: Nej alltså, 40 för alla.
Jag: En femma bärsen? I could live here...

Ok, det var halva dan, men resten går typ ut på äta, bada, sova, så jag tror ni fattar. Jag lämnar er med en bild på ett par av alla tusen mega-geckos som vi delar hotellet med. Nu är Mex-klockan 10 och jag ska kvarta. Hasta mañana!