måndag 19 oktober 2009

Big Monday...

Surf's up dudes. And dudettes... Idag gjorde jag min premiär på en surfbräda, och det var muy sweet. Expressen skriver idag om orkanen som härjar här. Något överdrivet, men det var bra att ha nåt att skylla på under de inledande dråpligheterna. En gång fick jag brädan i huvet, en gång körde jag rakt över en dansk, och slutligen trampade jag på en jäva blåsfisk. No worries, sa vår mexikanska surf-guru, men ont som fan gjorde det. Sen bev jag matad med historier om att taggen kan lossna och typ färdas i blodådrorna upp till hjärtat så man dör, som det alltid låter när man sticker sig på något... Jag är mest glad att ingen envisades med att pissa på mig, som man också hör talas om när det kommer till såna där sjöodjur.
Men jag lyckades även rida en del vågor ganska långt ("rida", det är väl surf-lingo, eller?), och kände mig naturligtvis som en kung, tills jag blev lite cocky och skulle testa en sväng också.
Anyhoo... Idag ska vi på fest hos danskarna som också är här och gör danska Paradise Hotel. Fest när jag inte jobbar, that's a first...