fredag 2 oktober 2009

Så har man krockat...

Jomenvisst. Har ju typ aldrig kört automat. Skulle backa. En grej med automatväxlade bilar som jag missat: de kör av sig självt. Alltså, lägger man i backen och släpper bromsen så börjar skiten bara att rulla. Var liksom inte riktigt beredd på det. "Förhäxade bil, stopp!" skrek jag innan jag fick en snilleblixt och tänkte "ahhh, kanske om jag bromsar!" Men nej, då fastnade jag förstås under gaspedalen med den jävla flipfloppen. Men det gjorde inget, bilen stannade ändå, men en duns. Mextanten i bilen bakom var inte så glad, hon åkallade alla möjliga helgon. Inte en skråma på endera bilen, men när fyra myndiga poliskonstaplar med mustascher och värsta pickadollerna kom mot oss slängde jag snabbt 500 pesos på henne, och då blev hon lite gladare. "Primo time yo driving automatica", urskuldade jag mig. Polisen ville att jag skulle blåsa honom i ansiktet och det gjorde jag gladeligen för jag såg bara massa scener ur Midnight Express passera framför ögonen.
Men sen körde jag förstås som en gud som vanligt, och alla överlevde. Que vida!
Vi var nämligen i Barra de Navidad, en lite större stad som har stenlagda gator, turistbutiker och en bankomat – hallelujah!

Checka Barra: